zaterdag 24 januari 2009

Kamperen met Viola

Ik bewonder Viola Holt. Na haar onvrijwillige vertrek als presentatrice bij RTL-4 zit ze niet bij de pakken neer en grijpt van alles aan om de kost te verdienen. En dat doet ze blijmoedig. Samen met haar man was ze uitbater van indonesisch restaurant Tokoloko in Mexico, terug in Nederland begon ze een reiki-praktijk, ze was pr-medewerkster van een schoonheidskliniek, had een poosje een galerie, waar ze vooral haar eigen schilderijen probeerde te slijten en ze liet ze zich weken lang met een aantal anderen opsluiten in Hotel Big Brother, waar zij samen met Bonnie St. Clair voor de kijkcijfers zorgde. De dames lieten zich helemaal gaan en dat zien de meeste kijkers graag. Nu hoorde ik in RTL-Boulevard dat ze tegenwoordig haar geluk beproeft als interieurstyliste. In die hoedanigheid is ze ingehuurd om verslag te doen van de Kampeerbeurs te Leeuwarden, 40.000 vierkante meter tenten, vouwwagens, caravans, mobile homes en aanverwante artikelen. Hoewel ze "persoonlijk niets heeft met kamperen " leidt ze ons vol enthousiasme rond:

"en hiermee mag ik over de beurs tuffen, gas geven en daar ga je, ideaal ook voor op de camping"


"back to basics", daar wordt Viola niet vrolijk van;


"dan de vouwwagen, een kind kan de was doen" (met het droogrekje onder handbereik, zo te zien)


"of de meest luxe mobile home die er bestaat mét autootje in de mobile garage. Klep open, toet toet en rijden maar. Het is natuurlijk niet zo'n schatje als de mijne, want het is geen roadster, maar toch.."

"oh en dit vind ik leuk, een keuken, openklappen en koken maar, joepie, pasta's maken en laat de italiaanse lovers maar komen"


"en dan de klassieke caravan, ik ga even naar binnen, nou het is wel heel erg saai en je moet je overal doorheenwringen en dan die vreselijke vitrage, weg ermee, zo!"
Bedankt Viola voor de rondleiding, ik heb er van genoten, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met kamperen en dat is na deze rondleiding niet anders geworden.

Geen opmerkingen: