maandag 18 februari 2008

Terug in de tijd



Omdat het ene tikfoutje het andere niet is.
Stel je voor dat het zou kunnen: met de tijdmachine van professor Barabas terug
in de tijd naar het jaar en de gebeurtenis van je keuze.
Waar zou ik ooggetuige van willen zijn?
Adam en Eva in het paradijs, de uitvinding van het wiel, met Hannibal de Alpen over, de Moorse bloeitijd in Andalusië, mee met Columbus op ontdekkingsreis, Rembrandt aan het werk in zijn atelier, het eerste telefoongesprek 10 maart 1876 ("Mr. Bell, do you understand what I say?"), of toch de eerste treinrit van Haarlem naar Amsterdam, 19 oktober 1839?
Ik ben er nog niet uit.

1 opmerking:

jochsz zei

Hoi Christine, leuke stukjes. Wat het tijdreizen betreft ben ik er wel uit. Lekker blijven zitten waar ik zit. Laten we de romantiek van een eerste stap van een Europeaan op Amerikaanse bodem maar houden zoals het is (ipv he he eindelijk schoon water en look an animal, let's kill and eat it) en de toekomst spannend houden. Ga zo door, ik kijk nu al uit naar de volgende toekomstige column. Groetjes, joch