zondag 22 maart 2009

Kinderboerderij De Pijp

Ingesloten tussen het Okurahotel, verzorgingshuis d'Oude Raai en de woningen aan de Lizzy Ansinghstraat ligt kinderboerderij De Pijp. Heel onopvallend, je moet het echt weten, een klein poortje onderdoor en ineens bevind je je tussen vogels van verschillend pluimage, konijnen, schapen, geiten, ezels en varkens. Vanmiddag liep ik er even binnen en portretteerde een aantal van de hoofdrolspelers.

Ezel Kobus
Baboeschka, een zevenjarige angorageit, die met haar 'out-of-bed-look' helemaal bijdetijds is. En hieronder Roos, een vijftienjarige Toggenburger geit, een van de senioren.

Als ik oud ben en niet meer zelfstandig kan wonen wil ik naar d'Oude Raai, om de hoek van de Schilderskade, een kamer aan de achterkant, met uitzicht op de kinderboerderij. Dan kan ik - desnoods met behulp van een verrekijker - vanuit mijn raam genieten van de dieren en de kinderen. Een geluk bij een ongeluk.

Geen opmerkingen: